Dofinansowanie dla łukowskich szkół

Miasto Łuków pozyskało dofinansowanie w wysokości 3 106 183,23 zł na realizację projektu wspierającego edukację w szkołach podstawowych. Środki pochodzą z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027, w ramach działania 10.3 Kształcenie ogólne Priorytetu X „Lepsza edukacja”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Projekt pn. „Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia poprzez realizację programów rozwojowych pięciu szkół podstawowych z terenu miasta Łuków” realizowany będzie w okresie od 1 września 2025 r. do 31 grudnia 2027 r. Jego całkowita wartość to 3 451 314,71 zł, z czego:

  • 2 933 617,50 zł stanowi dofinansowanie ze środków europejskich,

  • 172 565,73 zł to dotacja celowa z budżetu krajowego,

  • 345 131,48 zł to wkład własny Miasta Łuków.

Wsparciem objętych zostanie pięć miejskich szkół podstawowych:

  • Szkoła Podstawowa nr 1 im. Grzegorza Piramowicza,

  • Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Konarskiego,

  • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Józefa Piłsudskiego,

  • Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Bronisława Chącińskiego,

  • Szkoła Podstawowa nr 5 im. gen. Władysława Sikorskiego.

Głównym celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości, włączającego kształcenia, zwłaszcza dla uczniów z grup defaworyzowanych. Projekt zakłada realizację indywidualnie opracowanych programów rozwojowych, uwzględniających potrzeby uczniów, rodziców i nauczycieli oraz rozwiązania sprzyjające edukacji włączającej. Wszystkie działania będą prowadzone zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania i racjonalnych dostosowań dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Wsparciem objętych zostanie łącznie 1410 uczniów, w tym 577 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE), w tym 58 uczniów z niepełnosprawnościami, a także 125 nauczycieli.

Projekt przyczyni się do trwałego podniesienia jakości usług edukacyjnych w łukowskich szkołach oraz ich lepszego przygotowania do prowadzenia edukacji włączającej.