Od 28 lipca do 10 sierpnia mieszkańcy Łukowa będą mogli składać propozycje zadań do zrealizowania przez Miasto ze środków Łukowskiego Budżetu Obywatelskiego. Poniżej prezentujemy ważne terminy, które powinny zapamiętać osoby chcące wziąć udział w kolejnej edycji tego typu inicjatywy w naszym mieście.
Jak wynika z opublikowanego przez burmistrza Łukowa zarządzenia, wyniki V edycji Łukowskiego Budżetu Obywatelskiego (z realizacją zadań w 2026 r.) mają zostać podane do publicznej wiadomości 26 września bieżącego roku. Wcześniej jednak będą miały miejsce inne procedury związane m.in. ze składaniem propozycji zadań przez mieszkańców, oceną zadań, a także samym głosowaniem na wybrane pozycje.
Pełny harmonogram Łukowskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2026 dostępny jest poniżej:
- 28.07 - 10.08.2025 r. - zgłaszanie projektów do Łukowskiego Budżetu Obywatelskiego
- 28.07 - 22.08.2025 r. - weryfikacja / ocena złożonych projektów
- 26.08.2025 r. - publikacja listy projektów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do głosowania
- 26.08.2025 r. - sporządzenie listy mieszkańców uprawnionych do głosowania
- 10.09 - 23.09.2025 r. - głosowanie na projekty budżetu obywatelskiego
- 26.09.2025 r. - ogłoszenie wyników głosowania na poszczególne projekty i wskazanie projektów do realizacji