Zadanie dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (nabór 2024 – zadanie wieloletnie)
Nr umowy o dofinansowanie: G/RFRD/124/2024, aneks nr 1 z dnia 20.03.2024 r.
Data zawarcia umowy o dofinansowanie: listopad 2023 r.
Całkowita wartość zadania: 2 486 245,29 zł (słownie: dwa miliony czterysta osiemdziesiąt sześć tysięcy dwieście czterdzieści pięć złotych, 29/100).
Koszty kwalifikowalne realizacji zadania: 2 425 878,26 zł (słownie: dwa miliony czterysta dwadzieścia pięć tysięcy osiemset siedemdziesiąt osiem złotych, 26/100).
Kwota dofinansowania: 1 455 526,95 zł (słownie: jeden milion czterysta pięćdziesiąt pięć tysięcy pięćset dwadzieścia sześć złotych, 95/100).
Wkład własny w zakresie kosztu kwalifikowalnego zadania: 970 351,31 zł (słownie: dziewięćset siedemdziesiąt tysięcy trzysta pięćdziesiąt jeden złotych, 31/100).
Koszty niekwalifikowalne: 60 367,03 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy trzysta sześćdziesiąt siedem złotych, 03/100).
Termin oddania zadania do użytkowania: czerwiec 2025 r.
Wykaz działań zrealizowanych w ramach inwestycji:
-
Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe;
-
Roboty ziemne;
-
Odwodnienie - przepust i regulacja studzienek;
-
Podbudowy;
-
Nawierzchnia;
-
Elementy ulic;
-
Oznakowanie pionowe i poziome;
-
Budowa studni kablowych;
-
Budowa kanału technologicznego;
-
Linia kablowa oświetlenia ulicznego;
-
Demontaż istniejącej linii oświetleniowej;
-
Prace towarzyszące;
-
Linia kablowa nN;
-
Linia napowietrzna nN;
-
Demontaż linii nN i przyłączy;
-
Prace towarzyszące;
-
Wewnętrzna linia zalicznikowa;
-
Wykonanie tablicy informacyjnej.
W ramach realizacji zadania wybudowano ul. Podgórną (102456L) w m. Łuków o łącznej długości 495 m (droga nr 1 - 264 m, droga nr 2 - 231 m). Wykonano jezdnię z betonu asfaltowego o szerokości pasa ruchu 2,5 m oraz ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m o łącznej długości 472 m (droga nr 1 - 264 m, droga nr 2 - 208 m).
Droga nr 1 - wykonano: zjazdy; oświetlenie uliczne; przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów przy skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 806 (długość - 5 m, szerokość - 7,5 m); skrzyżowanie - jedynie włączenie drogi objętej zadaniem do DW806.
Droga nr 2 - wykonano: zjazdy; oświetlenie uliczne; przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów przy skrzyżowaniu z odcinkiem nr 1 ul. Podgórnej (długość - 5 m, szerokość - 7,5 m); próg zwalniający; plac do zawracania samochodów; skrzyżowanie odcinka nr 1 z odcinkiem nr 2 ul. Podgórnej; chodnik przy jezdni o szerokości 3,21 m i długości 20 m; pobocze gruntowe ulepszone o szerokości 1,5 m i długości 163 m.
Realizacja inwestycji obejmowała także: budowę kanału technologicznego; budowę stanowisk słupowych oświetlenia ulicznego (droga nr 1 - 3 szt., droga nr 2 - 7 szt.); wyposażenie przejść dla pieszych (płyty ostrzegawcze przed przejściami w kolorze żółtym ze stożkami ściętymi); oznakowanie pionowe i poziome. Odwodnienie ww. dróg odbywa się powierzchniowo.