Ogłoszenie Burmistrza Miasta Łuków o rozpoczęciu konsultacji społecznych dotyczących projektu planu ogólnego Miasta Łuków
Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 8, w związku z art. 8h ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.) oraz art. 39 ust. 1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) a także w związku z Uchwałą Nr XC/710/2024 Rady Miasta Łuków z dnia 25 kwietnia 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania planu ogólnego miasta Łuków,
Burmistrz Miasta Łuków zawiadamia o rozpoczęciu konsultacji społecznych dotyczących projektu planu ogólnego miasta Łuków oraz sporządzonej do niego prognozy oddziaływania na środowisko.
Konsultacje społeczne będą prowadzone w terminie od dnia 17 grudnia 2025 r. do dnia 23 stycznia 2026 r.
Projekt planu ogólnego miasta Łuków wraz z uzasadnieniem i prognozą oddziaływania na środowisko udostępniony jest w zakładce „Rejestr urbanistyczny” zamieszczonej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łuków na stronie internetowej pod adresem: https://umlukow.bip.lubelskie.pl/ (zakładka: Rejestr urbanistyczny > Akty planowania przestrzennego wraz z uzasadnieniem, o ile jego sporządzanie jest wymagane > Projekt planu ogólnego miasta Łuków do konsultacji społecznych).
Konsultacje prowadzone będą w następujących formach:
1) zbierania uwag do projektu planu
Interesariusze mogą wnosić uwagi do projektu planu ogólnego miasta Łuków oraz strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Uwagi należy składać do Burmistrza Miasta Łuków na adres: Burmistrz Miasta Łuków, ul. Józefa Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków lub w postaci elektronicznej na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., bądź za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej, z podaniem swojego imienia i nazwiska albo nazwy oraz adresu zamieszkania albo siedziby, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy oraz wskazaniem czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej uwagą, w nieprzekraczalnym terminie do 23 stycznia 2026 r.
Uwagi należy składać na formularzu, którego wzór jest zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łuków na stronie internetowej pod adresem: https://umlukow.bip.lubelskie.pl/ (zakładka Poradnik Interesanta > Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego > Wnioski do aktów planowania przestrzennego > Pismo dotyczące aktu planowania przestrzennego) oraz w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509).
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Burmistrz Miasta Łuków. Uwagi złożone po wyznaczonym terminie nie zostaną rozpatrzone.
2) spotkania otwartego (w tym także on-line) poprzedzonego prezentacją projektu planu ogólnego miasta Łuków
Spotkanie wraz z prezentacją planu odbędzie się w dniu 12 stycznia 2026 r. o godz. 16.00 w siedzibie Urzędu Miasta Łuków przy ul. Józefa Piłsudskiego 17 (sala konferencyjna) oraz za pomocą środków porozumiewania się na odległość, umożliwiających zabieranie głosu, zadawanie pytań i składanie uwag. Informację o łączu do spotkania on-line będzie można uzyskać najpóźniej w dniu spotkania w zakładce „Rejestr urbanistyczny” zamieszczonej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łuków na stronie internetowej pod adresem: https://umlukow.bip.lubelskie.pl/ (zakładka: Rejestr urbanistyczny > Akty planowania przestrzennego wraz z uzasadnieniem, o ile jego sporządzanie jest wymagane > Projekt planu ogólnego miasta Łuków do konsultacji społecznych) oraz na tablicach urzędowych.
3) dyżuru projektanta, który odbędzie się w dniu 13 stycznia 2026 r. o godz. 16.00 w siedzibie Urzędu Miasta Łuków przy ul. Józefa Piłsudskiego 17 (sala konferencyjna).
Na podstawie art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) prowadzone jest postępowanie w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko skutków realizacji ustaleń projektu planu ogólnego. Uwagi w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko skutków realizacji ustaleń projektu planu składa się do Burmistrza Miasta Łuków w formie pisemnej na adres: ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków lub ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miasta Łuków, ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków, bądź za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w szczególności poprzez pocztę elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., w terminie do dnia 23 stycznia 2026 r. Uwaga powinna zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnoszącego uwagę, przedmiot uwagi oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag w ramach postępowania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko jest Burmistrz Miasta Łuków.
Burmistrz Miasta Łuków
(-) Piotr Płudowski
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Urząd Miasta Łuków przedstawia następujące informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych klientów:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Łuków z siedzibą w Łukowie, ul. Piłsudskiego 17 reprezentowany przez Burmistrza Miasta Łuków p. Piotra Płudowskiego.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest realizowany za pośrednictwem adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia procedury planistycznej, na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w związku z art. 6 ust 1 pkt c RODO.
4. Dostęp do Pani/Pana danych osobowych będą posiadać wyłącznie upoważnione osoby oraz inne osoby stosownie do Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres procedury planistycznej oraz archiwizowane bezterminowo.
6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO z dnia 27 kwietnia 2016 r.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.
9. Więcej informacji w zakresie RODO pod adresem https://umlukow.bip.lubelskie.pl/index.php?id=277 (https://umlukow.bip.lubelskie.pl > Ochrona danych osobowych).
